Adidas sitoutuu turkittomuuteen

Adidas on ilmoittanut sitoutuvansa turkittomuuteen ja liittyvänsä kansainväliseen Fur Free Retailer -ohjelmaan. Adidas on Fur Free Retailer -ohjelman 1 500. yritys. 
 
Vaikka Adidas ei tällä hetkellä käytä turkiksia tuotteissaan, yrityksen irtisanoutuminen turkiksista on Adidaksen ja Fur Free Alliancen tiedotteen mukaan kannanotto eläinten hyvinvoinnin puolesta. Adidas on yksi maailman suurimmista urheiluvaatebrändeistä. Adidaksen kestävän kehityksen johtaja Frank Henken mukaan yritys haluaa edistää vastuullisuutta kaikissa tuoteryhmissään ja koko liiketoiminnassaan. Esimerkiksi vegaanisten tuotteiden määrä kasvaa Adidaksen valikoimassa jatkuvasti.  
 
”On upeaa, että yhä useampi vaatemerkki ja muotialan yritys haluaa katsoa tulevaisuuteen ja tehdä päätöksiä, jotka edistävät eläinten hyvinvointia. Alalla tiedetään, että nykypäivän kuluttaja suosii yrityksiä, jotka ottavat huomioon eläimet. Turkistuotanto aiheuttaa merkittävää kärsimystä eläimille, joten muotialalla on viime vuosina laajasti luovuttu turkisten käytöstä. Adidaksen päätös turkittomuudesta näyttää suuntaa koko urheiluvaatebisnekselle”, sanoo Animalian toiminnanjohtaja Heidi Kivekäs
 
Fur Free Retailer -ohjelma toimii yli 25 maassa ympäri maailman. Turkittomuuteen ovat sitoutuneet monet kansainväliset muotimerkit, kuten Prada, Gucci, Zara ja H&M. Turkisten hyväksyttävyys on laskussa globaalisti, ja ihmisten kiinnostus eläinten hyvinvointiin kasvaa. Viime vuosina useat Euroopan maat ovat asettaneet turkistarhaukselle kieltoja tai rajoituksia. Lisäksi esimerkiksi Yhdysvaltojen Kaliforniassa turkisten myynti on kielletty. Suomessa Turkittomien liikkeiden listaa ylläpitää Animalia.  

Lähteet (muualla verkossa)

Fur Free Retailer 17.2.2021: Fur Free Retailer program welcomes internationally-renowned sports brand adidas 

Animalia: Turkittomat liikkeet

 


 
 
 
 
 

Kerro kaverillesi:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram
Jaa artikkeli

Lisää aiheesta: