PUMA liittyy turkittomiin vaatebrändeihin!

Urheiluvaatebrändi PUMA on uusin turkittomuuteen sitoutunut vaatealan yritys. Yhtenä maailman suurimmista urheilubrändeistä PUMA auttaa tuomaan turkiseläinten kasvatuksen ongelmia näkyviksi ja lisäämään tietoisuutta eläinten oikeuksista.

Suurin osa kuluttajista ei halua ostaa aitoja turkistuotteita. Selvä suunnanmuutos kohti eläin- ja ympäristöystävällistä muotia on nähtävissä myös suurimmissa muotitaloissa ympäri maailmaa, mikä näkyy kasvavana turkittomuuteen sitoutumisena. PUMAlla ei tällä hetkellä ole valikoimassaan turkistuotteita, mutta yritys haluaa tehdä turkittomuutensa näkyväksi liittymällä kansainväliseen Fur Free Retailer -ohjelmaan.

”PUMA on työskennellyt kestävän kehityksen parissa yli 20 vuotta. Ihmisoikeuksiin, ilmastotoimiin ja kiertotalouteen keskittymisen lisäksi biodiversiteettitavoitteemme sisältävät viittauksen uhanalaisten lajien ja niiden elinympäristöjen suojelusta. Vuonna 2021 loimme PUMAlle eläinsuojelupolitiikan ja samalla otimme tärkeän askeleen varmistaaksemme, että eläimiä kohdellaan hyvin koko toimitusketjussamme. Kehitämme myös jatkuvasti uusia materiaaleja, jotka auttavat meitä välttämään eläinten nahkojen käyttöä. Tämän vuoksi liityimme Fur Free Retailer -ohjelmaan ja lopetimme myös kengurun nahan käytön tänä vuonna”, kertoo Stefan Seidel, PUMAn kestävän kehityksen johtaja.

 ”Olemme innoissamme siitä, että PUMA ottaa selkeän kannan eläinten kärsimystä vastaan turkittomalla politiikallaan. Villieläinten pitäminen pienissä häkeissä vaateteollisuuden vuoksi on julmaa, vanhentunutta ja tarpeetonta. PUMAn esimerkki osoittaa, että nykypäivän brändit arvostavat läpinäkyvyyttä ja innovaatioita eivätkä halua olla missään tekemisissä julman turkiskaupan kanssa”, Brigit Oele Fur Free Alliancesta sanoo.

Fur Free Retailer Program on kansainvälinen ohjelma, jonka avulla yritykset voivat kertoa turkittomasta politiikastaan. Ohjelmaa ylläpitää Fur Free Alliance (FFA), joka on yli 50 eläinsuojelujärjestön kansainvälinen liitto. Myös Animalia on FFA:n jäsen. Yli 1500 tuotemerkkiä ja jälleenmyyjää on jo sitoutunut turkittomuuteen ja liittynyt ohjelmaan.

Lue lisää (muualla verkossa)

Fur Free Alliance 3.5.2023. PUMA joins the Fur Free Retailer Program.

Turkittomat liikkeet

Kuva: Istockphoto.com / Dave Hutchison Photography

Kerro kaverillesi:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram
Jaa artikkeli

Lisää aiheesta: